Livet Del 3.

Flashback Del 2: Allt det här fortsatte långt in på natten och polisen ringde mig och sa att dom hade stängt av tågen så de inte skulle komma något tåg och att dom skulle skicka ut en helikopter efter så dom skulle få tag på mig. Så jag började springa efter järnvägs spåret för att komma undan alla polisen och människor i hopp om att möta ljuset och ljudet av skikande tåg......

Livet Del 3.
Jag vet inte riktigt hur långt jag gick/sprang efter rälsen men efter ett tag så kom det en tunnel. Och jag vet inte hur länge jag stod vid den där tunneln och kollade in i de svarta. Ville jag verkligen ta självmord eller vare bara så att jag vill ha uppmärksamhet bland alla? Stod där länge och bollade med tanken. Efter ett tag stående där så sprang jag upp för en slänt och sprang genom skog,över sten och i vatten. Till slut så Hamnade jag en bit utanför härnösand och satte mig vid ett hus. Jag kommer hur jävla kallt de var att sitta ute i kylan och man var blöt om fötterna. Jag tror att vid de här laget hade min telefon dött så ingen kunde få tag på mig heller. Så jag startade telefon igen med de minsta batteri tiden som man kunde få typ. Då ringde Härnösands polis chef och började prata "Allvar" med mig. Dom hade skickat ut en polis helikopter ifrån Midlanda tydligen som skulle hitta mig. Efter ett tag så hörde jag något susande bakom mig. När jag kollade bakom mig så ser jag en helikopter komma flygande. Så jag sitter och klämmer mig under ett tak så att den itne skulle se mig. Och helikoptern såg mig inte alls och fortsatte bortåt mig Vårdkasen och sökte runt där efter mig. Polis chefen ringde mig hela tiden och försökte få fram vart jag var någon stans. Till slut var jag så jävla trött och less på att springa runt och leka med helikoptern. För polisen sa att dom hade "värmekamera" på helikoptern och de var ju bara bullshit. Såfall hade han aldrig behöft leta så jävla mycket efter mig. Aja... efter ett tag kurra gömma så gick jag in mot stan och tänkte bara att dom får ta mig och jag orka inte längre springa runt och gömma mig. När jag kom till en bilaffär precis när du kommer in i härnösand så ser jag minst 4 polisbilar kommandes i fullfart och ställer sig runt om mig. En tjock gammal gubbe kliver ut och skriker en massa ord. Jag ser verkligen hur allt kaffe spottas ut när han skriker att jag är dum i huve för att jag håller på som jag gör och att han inte får åka hem en. Men hade fullt upp med mitt eget psyke så avskärmade bara allt han sa till mig och höll med. Det vart en natt på polisstation iväntan på läkaren skulle komma och kolla så allt var bra med mig. Efter drygt 6 timmars väntar så fick dom svar på att läkaren kunde inte komma till härnösand utan var fast på sundsvalls sjukhus. Så polisen kör ner mig till sundsvalls sjukhus och lägger in mig på pysket på sundsvalls sjukhus. Där fick man sitta och prata med en massa gamla tanter och kolla på bilder och göra ungefär samma saker förra gången man var där. Tog inte lång tid innan jag fick komma hem igen och började som förut. Direkt med brasset,alkohol och kriminallitet när man kom hem och vart less på föräldrarna. Jag hinner fylla 16 i friheten innan jag gör mitt livs dummaste sak. Jag tar en Cross(Skogs Motor Bike) och kommer halft i kontakt med H.A (Hell angels). Jag kan inte direkt fast ställa att dom kom ifrån H.A men ena hade västen på sig och den andra kände jag lite gran. Det vart ett galet stor sak av denna cross jag var tvungen att ta fram den tills nästa dag annars så skulle jag bli skyldig dom en jävla massa pengar. Så det var bara att dra iväg och hämta crossen som låg en bit utanför Härnösand. Men det jag inte visste var att Kopplingsvajjern hade gått sönder och den gick inte och köra. Så jag ringde upp en polare som jag fick åka och hämta och sedan slangade vi bensin så vi skulle kunna köra crossen. Vi hade hållt på länge att få ut crossen ut ur skogen och kanske hade dragit den 10 minuter. Då ser vi framför oss hur en blå/vit bil glider längst upp på backen och sväger åt andra hållet. Så jag och min polare stannar och försöker tanka både Crossen och moppen så snabbt som möjligen så vi kunde dra där ifrån. När vi står där och tanka så hör jag en svag siren som låter och kollar upp. Där står polisen och ville prata med oss, 2 st stulna fordon och en känd person. När jag kolla mer noga vilka de var som kom ut ur polisbilen så såg jag tyvärr att det var min lillbroders polares mamma som klev ut. Jag visste inte vad jag skulle göra...
Skulle jag springa? ska jag stå kvar? ska jag försöka kicka igång crossen? vad ska jag göra?
Alla dom tankarna gick runt i huvudet som ett lottohjul som man ska vinna på. Men valet vart att stanna kvar där och ta all skit som skulle komma. När dom tar oss så blir vi båda ner körda till polisstationen och jag bli inlåst i en cell. Jag tror jag sover till klockan 12 eller kanske 1 tiden på dagen och vaknade av att någon bankade på cell dörren. Det var min socialhandläggare som stod utanför och bakom henne stod morsan min och kollade på mig med en tom blick. Sociala säger att jag inte skulle få komma hem idag eller på några dagar. Så jag frågade när kan jag komma ut härifrån då och få komma hem igen? Jag tror fan att jag såg den äckligaste blicken någonsin då. de var liksom " Die bitch die! You are mine know for ever!!!!!!" Riktigt äckligt jävla onskefull blick...
Socialen säger: Både jag och dina föräldrar har besluta att det inte funkar att du bor hemma. Du håller på knarka och gör en massa kiminella handlingar både på nätterna och dagarna. Och du lyssnar aldrig på dina föräldrar bara gör som du själv vill. Så vi har fått igenom att du ska få L.V.U (Lagen av Vård av Unga) När jag hör dom bokstäverna så känner jag bara hur all lust ur mig att ens vilja ha det bra bara försvann samma sekund. L.V.U är att man inte har någon alls makt över sitt eget liv. Du är ett socialbarn som man kan styra exakt som man vill. Jag skulle alltså inte få komma hem utan jag skulle få åka iväg på en P12;a (Paragraf12 hem,ett Ungdomsfängelse låst)....

Slut på Del 3.
2 kommentarer
Postat av: Anonym

jag längtar tills nästa del, det är spännande att läsa :) fast samtidigt hemskt :(

2011-02-25 @ 22:39:20
Postat av: a.

Håller helt klart med ovanstående kommentar !

2011-02-28 @ 17:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0